به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام حسین طهماسبی در نشست با نمایندگان بیمهها در استان افزود: جمع آوری مستندات مورد نیاز بیمه وظیفه فرد بیمه شده نیست، بنابراین اگر بیمه گذار نیاز به مستندات بیشتر و ادله تأیید شده دارد نباید این کار را به بیمه شونده واگذار کرده و فرد را بین مراجع مختلف سرگردان کند.
وی افزود: بیمه شونده تنها وظیفه دارد مدارک و مستندات مربوط به خودش را مطابق با دستورالعملها تحویل کارگزار بیمه دهد. اگر بیمه گر نیاز به تأیید و یا راستیآزمایی مدارک دارد باید خودش از طرق مقتضی به صورت برخط یا سایر شیوهها امور را پیگیری نماید.
این مقام قضایی در خصوص اظهار نظر پزشکی قانونی در پروندههای جرحی مرتبط با بیمه تصریح کرد: پزشکی قانونی، یک مرجع ذیصلاح بوده و تمکین از نظرات آن تکلیف بیمه است، بنابراین بیمه در مقام تایید و یا رد نظر پزشکی قانونی نیست، اما حق اعتراض و تقاضای بررسی مجدد را دارد.
طهماسبی ادامه داد: تا آنجا که امکان دارد باید از میزان ترددهای غیر ضروری مراجعین به دستگاههای خدمت رسان کاست که این امر باید با ارتقای زیرساختها به عنوان نشانه پیشرفته بودن کشور، بدون تحمیل هزینه و زمان به مردم محقق شود.
رئیس کل دادگستری استان گفت: باید از طریق ارتباطات برخط و تأمین سامانههای مورد نیاز، کار برای برای مردم تسهیل و خدمات در بستر شبکه شفاف و قابل رصد انجام گیرد.
- نویسنده : یزدفردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 03,مه,2025